interieurconcept CRM Partners

context
CRM Partners is opgericht in 2005, en telt inmiddels zo’n 200 collega’s. De focus ligt op de agri-, finance- en membersmarkt. Ze zijn gegroeid tot dé Customer Engagement-expert van Nederland en marktleider op het gebied van Microsofts Dynamics 365. Ook internationaal breidt CRM Parners zich uit. Inmiddels hebben ze een kantoor in Duitsland en staat uitbreiding naar Engeland en Scandinavië op de agenda. 

identiteit
Bij CRM draait het om ‘Customer Engagement’; door het opbouwen van persoonlijke en langdurige relaties met klanten wordt het verschil gemaakt. CRM gaat zelfs een stapje verder. Door Customer Engagement direct toe te passen binnen het eigen bedrijf, laat CRM aan klanten zien hoe het werkt en wat het oplevert. Zo helpen ze andere bedrijven om óók een Customer Engagement Company te worden.

thema
Een goed interieur vertelt het verhaal van de gebruiker. Hoe vertel je dan in het interieur over Customer Engagement? Waar draait het om bij de interactie tussen CRM en klant?
Het vinden van raakvlakken is essentieel om een relatie te versterken en te handhaven. Een prachtig thema om ook in de vormgeving van het interieur iets mee te doen.

uitwerking
Het ontwikkelen van een relatie van een persoon tot een organisatie is een doorlopend proces en begint al bij de entree. Bij CRM vind je geen hoge drempel, geen strenge balie, maar je wordt er persoonlijk ontvangen in het restaurant. De grote bar is het kloppend hart met gastvrouw Mariléne, de espressobar en het buffet.
Vanuit het thema ‘raakvlakken’ bedachten we de passende naam CATCH voor het restaurant. Hier ontmoet men elkaar informeel onder het genot van goede koffie, thee, sappen en een gevarieerde verse lunch. In het restaurant kan men natuurlijk ontvangen, pauzeren en lunchen, maar ook werken, bespreken en ontmoeten. De CRM kwartaalmeetings zullen hier plaatsvinden, daarom is gekozen voor een deels flexibele inrichting.
In het interieur zijn verwijzingen naar het thema ‘raakvlakken’ verwerkt. Veel geknikte vormen, zoals de op maat gemaakte bar, de gouden lampen, de aluminium stoelen en het akoestische object boven de ronde tafel. Zelfs in detail wordt het zichtbaar in de gebreide blauwe stof op de wachtbank en de losse kussens.
Op de begane grond zijn meer representatieve ruimtes te vinden. Via een spannende corridor (met tribunebank en presentatiescherm) loopt men naar de boardroom en innovatieruimte. Werken en ontmoeten komen hier samen.

Volgens het Nieuwe Werken principe heeft studio zebra al vaker kantoorinterieurs ontwerpen. Bij CRM zien we dat dit ook echt past en gebruikt wordt zoals het bedoeld is.
Samen met CRM hebben we gezocht naar de ideale balans tussen diverse soorten werkplekken en formele en informele ontmoetingsplekken.
Vaste ingrediënten in het kantoorconcept voor CRM zijn de workbenches met gegroepeerde maar toch individuele werkplekken, zit-/sta werkplekken en een grote aanlandtafel. Voor overleg is er de scrumtafel met krukken, diverse meeting rooms en een lounge. Lang verwacht en nu toch echt gekomen: de voetbaltafel en zelfs een gameplek.
De vloerbedekking die studio zebra voor CRM heeft gekozen heet Human Nature van Interface en is geïnspireerd op de materialen, texturen en kleurtonen die we vinden in de natuur. We hebben een spannende compositie gemaakt in diverse grijze kleuren en structuren, met CRM blauw als kleuraccent om ontmoetingsplekken te markeren. Er is zelfs een soort zebrapad gemaakt langs de kantoren en de aanland werkplekken. Tussen verschillende functies hebben we akoestische panelen opgehangen van gerecycled PET vilt om privacy te creëren in de grotendeels open ruimte.
Bij CRM zetten we graag de puntjes op de i. Ook in kleine accessoires, zoals de serie dienbladen en de theedoeken in de open pantry, laten we het thema ‘raakvlakken’ niet los. We vinden het belangrijk dat een wandeling door het gebouw bijdraagt aan het verhaal van CRM: Customer Engagement in alle facetten!

resultaat
De foto’s van het eindresultaat zullen binnenkort te zien zijn bij zakelijke projecten.